Langelund Maskinstation sparer 177.000 kr.

Sådan sparer langelund maskinstation 177.000 kr. om året i administration
Del artiklen

CustomOffice sparer tid og giver øget overblik for både ledelse og ansatte på maskinstationen Langelund, hvor alle kontoropgaver nu snildt kan klares af en enkelt medarbejder.

Maskinstationen Langelund i Sønderjylland beskæftiger cirka 25 mand fast og 35-40 stykker i højsæsonen. For omkring fire år siden stod det klart, at den papirbaserede planlægning ikke var effektiv. Efter lidt søgen faldt valget på CustomOffice, hvilket de har været rigtigt glade for.

Aksel Duedal, der er medejer af maskinstationen, er især begejstret for det gode overblik over opgaver, mand og maskiner, som han får via CustomOffice. Han fremhæver særligt tilgængeligheden uden for kontoret som en af systemets helt store forcer:

»Det, der er helt unikt for mig, er det utrolige overblik man har – uanset hvor man er henne«, siger Aksel Duedal.

Hurtig indfasning af digital tidsregistrering

Da maskinstationen stod over for indfasningen af CustomOffice, havde de egentlig planlagt at helgardere sig med både dagsedler og digital tidsregistrering i en overgangsperiode. Det viste sig dog hurtigt, at medarbejderne var så glade for den digitale tidsregistrering, at der ikke var grund til at se sig tilbage.

Før kom folkene med dagsedler, som de skulle føre over i en bog og derfra skulle bogholderen taste oplysningerne ind. Det tog 1½-2 dage at lave løn. Nu tager det to timer.

Rasmus Fisker

»Det var simpelthen for let for dem, og de så ingen grund til at udfylde dagsedler, så vi fik dem aldrig«, fortæller den ene af de to driftsledere, Rasmus Fisker.

»Vi er to driftsledere på, og når den ene er ude af huset, skulle vi før bruge meget tid på at overdrage opgaver. Nu er det slet ikke nødvendigt, at vi taler sammen. Man efterlader bare sin telefon, og alle opgaver er beskrevet i systemet«, fortæller Rasmus Fisker.

Nem og præcis registrering af tid

»CustomOffice registrerer på minutter, mens vi før brugte fem minutters intervaller. Det giver i sig selv en mere præcis registrering, men det er i det hele taget lettere for medarbejderne at være præcise og udfylde tidsforbruget efterhånden. Det giver kunderne mere præcise afregninger.«

Desuden oplever vi nu, at kunder ringer og kan få svar med det samme, hvornår vi kan løse en opgave, fordi vi eksempelvis kan se, om nogle enheder er under transport og kan omdirigeres, siger han.

Rasmus Fisker har svært ved at gøre op, hvordan det gavner forretningen økonomisk, men han slår fast, at både driftsleder og kontorpersonale i øvrigt har fået frigjort noget tid, som kan bruges på andre opgaver.

Her kan du læse mere om Gevinster ved digitalisering.

Læs også...

Tilmeld nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev, og få inspiration til en hverdag uden papir, invitationer til konferencer og nyt om CustomOffice.
Indtast virksomhedsdomæne
.customoffice.dk