Nyt fra CustomOffice

Publiceret 29.06.2019

Overvejer du at skifte væk fra C5?

Der er et væld af økonomisystemer, og de er alle forskellige. Det er derudover meget individuelt, hvilket system der passer til netop din virksomhed. I den anledning har vi spurgt Retio, om hvilke fordele/ulemper de forskellige økonomisystemer har. Derfor kommer her en gennemgang af tre økonomisystemer, som alle ville være gode afløsere for C5.


E-conomic var tidligt med på bølgen af digitale regnskabsprogrammer, og de er derfor en af de helt store spillere på markedet. Det gør dem også til et sikkert valg for mange små og mellemstore virksomheder, da de har størstedelen af de funktionaliteter, man kunne ønske sig som selvstændig. E-conomic kører i din browser, men de har også en App, der gør det lettere at føre regnskab på farten. Derudover er der mulighed for blandt andet at have lagerstyring, projekter og abonnementer. En anden vigtig funktion ved E-conomic er, at de er førende indenfor eksterne integrationer. Du kan således finde et hav af programmer, der kan linkes op til dit regnskab – smart! Til slut er E-conomic klart det billigste program i forhold til NAV og Visma.net, hvilket heller ikke er uvæsentligt.


NAVISION (Nav) er en af de helt store økonomisystemer i Danmark med fokus på de større virksomheder. Det tager udgangspunkt i C5, men er meget større. Det kan derfor også skræddersyes, ligesom C5 kan det.

Der er uendelige muligheder for specialmoduler, og dette er en af de store fordele ved NAV. De forskellige moduler, der allerede eksisterer, så som debitor/kreditor modulet og lagermodulet har derudover flere muligheder, og de er meget detaljerede. Derudover kan NAV køre lokalt på jeres computere, og der er derfor ikke nogen begrænsninger i forhold til internethastighed. En af ulemperne ved, at man kan skræddersy så meget i systemet, er dog at det kræver specialister at udvikle og vedligeholde de nye moduler. Dette gør derfor også NAV til det dyreste af de tre nævnte systemer.


Visma.net er et nyt system, som er udviklet til, at kunne konkurrere mod Navision, samt at tage hånd om de kunder, der vokser ud af e-conomic. Systemet fokuserer på optimering af processer helt fra start. Meningen er nemlig, at systemet kan klare en masse opgaver automatisk.

Eksempelvis kan systemet selv betale godkendte fakturer i banken og rykke debitorer. Dertil er systemets lagermodul ret unikt, og det kan blandt andet hjælpe med at bestille nye varer, når behovet opstår. Modsat NAV er det dog et lukket system, der ikke kan skræddersyes. Det er ikke nødvendigvis et problem, da der er et hav af eksisterende muligheder, men der kan opstå situationer, hvor programmet ikke kan tilpasses tilstrækkeligt til virksomheden.
Hvis Visma.net passer ind i virksomheden, er det dog ofte langt billigere end NAV både at implementere og vedligeholde. Derudover kan der spares bogholderitimer på den lange bane grundet automatiseringer – og dermed også endnu flere penge. Hvis du tænker, at et af disse systemer lyder som det perfekte for dig, vil vi med glæde hjælpe med at implementere dette.


Retio

Hvis du stadig er i tvivl om, hvilket system der er det rigtige valg for din virksomhed, er vi også altid tilgængelige til en uforpligtende snak om det rette valg. Retio er en ung revisorvirksomhed med en moderne tilgang til revision. Ejerne Jonas Martinsen og Lennart Svenstrup er begge engagerede revisorer, der har en passion for tal og digitalisering. Målet er nemlig at digitalisere revisorbranchen for at spare virksomheder for både tid og penge. Hos Retio snakker vi i et sprog alle forstår, så det bliver nemt for din virksomhed at udvikle på jeres regnskaber gennem digitalisering. Kontakt Retio på tlf.: 6915 1051 eller mail: info@retio.dk

Prøv CustomOffice med 30 dages tilfredshedsgaranti

Udfyld formularen og lad os kontakte dig – så er du godt på vej til at kunne prøve CustomOffices mange fordele uden risiko via vores 30 dages tilfredshedsgaranti.

Hvorfor CustomOffice?

Med CustomOffice får du en samlet løsning til dagsedler, ordre- og opgavehåndtering, medarbejderadministration, fakturering og økonomistyring.

  • Tidsregistrering og dagsedler
    Nem tidsregistrering via smartphone med alle nødvendige oplysinger
  • Styr på medarbejdere, opgaver og maskiner
    Altid fuldt overblik over, hvem der er på arbejde, og hvad der skal laves.
  • Nem og effektiv fakturering
    Fakturaen er færdig med opgaven, og overføres automatisk til dit økonomisystem

Tilmeld nyhedsbrev!

Tilmeld dig vores nyhedsbrev, og få inspiration til en hverdag uden papir, invitationer til konferencer og nyt om CustomOffice.