Tidsregistrering: 5 gode råd til at gøre det lettere

Timeregistrering: 5 gode råd til at gøre det lettere
Del artiklen

Er tidsregistrering en af de processer, der kan trække tænder ud og sluge tiden? Så er du landet det rigtige sted, for det kan gøres en del smartere, end du måske lige går og tror. Skriv disse fem råd bag øret, så du undgår at miste smilet.

1. Strukturér jeres fremgangsmåde

Først og fremmest kan det at strømline processen i alle afdelinger gøre indberetningen af timer nemmere og mere ensartet. Det er smart at indføre helt faste fremgangsmetoder og tidsrammer for, hvornår f.eks. timesedlerne skal indleveres, hvordan de skal udfyldes m.m. Det er med til at skabe struktur for dine medarbejdere.

2. Gør det overskueligt for dine ansatte

Når dine ansatte skal registrere deres arbejdstid, kan det tage tid at udfylde mange forskellige dagssedler med oplysninger på de enkelte kunder og projekter samt tidsforbruget. Sørg derfor for, at tidsregistreringen er overskuelig, og at håndværkerne hurtigt kan udfylde den.

3. Gør det overskueligt for dine ansatte

Når dine ansatte skal registrere deres arbejdstid, kan det tage tid at udfylde mange forskellige dagssedler med oplysninger på de enkelte kunder og projekter samt tidsforbruget. Sørg derfor for, at tidsregistreringen er overskuelig, og at håndværkerne hurtigt kan udfylde den.

4. Kobl tidsregistrering og løn sammen

Når du hver 14. dag eller hver måned skal til at udregne dine medarbejderes løn, kan du hurtigt komme til at skulle sætte flere timer af til det. Men ligesom med registreringen af arbejdstid behøver lønudregningen heller ikke stjæle din tid. Får du fat på et godt tidsregistreringssystem, som ovenikøbet kan integreres med jeres økonomisystem, går det pludselig hurtigt med at lave løn til dine ansatte og sikre sig, at dataene er korrekte.

5. Brug CustomOffice til tidsregistrering

Med CustomOffice får du tid, struktur og overskuelighed i et samlet, digitalt program til tidsregistrering til både computer og app. Ved at tage vores system i brug kan du sætte dig ind i dine ansattes reelle arbejdstid, fridage, projekter og løn. Har du en større indsigt i dette, er der større chance for, at du får øje på, hvad der kan øge jeres effektivitet. Du kan hurtigt finde ud af, hvad lønnen går til, og om der er nogle områder, der skal sættes ind. Samtidig får dine medarbejdere adgang til et mere overskueligt system, hvor de kan holde styr på arbejdstid, opgaver og kundeoplysninger.

Tiden, du normalt bruger på de adskillige, administrative opgaver, får du nu til kerneopgaverne. Derudover giver et digitalt system også et bedre grundlag for at fakturere dine kunder, fordi det eliminerer fejlmarginen i det manuelle registreringsarbejde. Det vækster jeres omsætning at gå digital.

CustomOffice er vejen frem

Vil du gerne gøre hverdagen lettere for dig selv og dine ansatte? Så lad os tage jer i hånden og vise jer, hvordan I slipper for mange timers bogføring og får et effektivt set up til jeres tidsregistrering. Tag kontakt til os allerede i dag.

Tidsregistrering

Funktionalitet til din branche

Vælg din branche for at læse mere om, hvilke fordele du får ved at bruge CustomOffice.

Læs også...

Tilmeld nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev, og få inspiration til en hverdag uden papir, invitationer til konferencer og nyt om CustomOffice.
Indtast virksomhedsdomæne
.customoffice.dk