Fraværskalenderen i CustomOffice er en praktisk måde at holde styr på medarbejdernes fravær og tilgængelighed. I denne supportartikel vil vi guide dig igennem, hvordan du opsætter og anvender Fraværskalenderen i CustomOffice, samt tilpasser dens visning og funktioner for at opnå et endnu bedre overblik over fravær i virksomheden.
Opsætning af Fraværskalenderen
Jeres konsulent kan hjælpe med at aktivere funktionen og tilpasse visningen. I kan vælge hvilke fraværsårsager der skal vises og fjerne markeringen ved siden af de årsager, I ønsker at skjule. Når fraværskalenderen er aktiveret, kan I vælge hvorvidt medarbejderne skal være synlige eller skjulte på kalenderen. Dette gøres under Medarbejdere – opsætning.
Farvelæg fraværstyper
For at skabe yderligere overblik over fraværskalenderen, kan I nu farvelægge de enkelte fraværstyper. F.eks. kan rød vælges for sygedage, og farverne vil også være synlige i den normale medarbejderkalender.
Tilpas forkortelser for fraværstyper
I kan også tilpasse forkortelsen for hver fraværstype, så ferie f.eks. hedder FE, og en fridag hedder FD. Dette vil give et hurtigere overblik over de forskellige fraværstyper i kalenderen. Ring til support 89883933 for at få ændret typerne.
Giv adgang til Fraværskalenderen for medarbejdere
I kan vælge at give alle medarbejderne adgang til fraværskalenderen, så de altid har en opdateret kalender og kan planlægge deres arbejde i forhold til kollegaers fravær. Skriv til support@customoffice.dk for at få ændret adgangen.
Vis Fraværskalenderen på storskærm
Fraværskalenderen kan vises i fuldskærm format og på sin egen skærm, f.eks. i kantinen, så den altid er ajourført og synlig for alle medarbejdere. Der kan vises op til 52 uger ad gangen, og I kan zoome ind og ud på visningen ved at justere indstillingerne direkte på enheden.
Du kan læse mere om reglerne for sygefravær her.