For at hente nye data som f.eks. kontaktpersoner, kunder, varer og priser fra e-conomic, klikker man på “Hent data fra e-conomic“.
Når man så har godkendt dagsedlerne i CustomOffice, så klikker man på “Overfør til e-conomic“. Herefter bygger Customoffice en faktura kladde i e-conomic.
Ny faktura/Opret en faktura i e-conomic
Der er flere måder at lave en faktura på, alt efter om det skal være med eller uden moms og om det er til en indlandsk kunde eller en udenlandsk.
Sådan opretter du en faktura i e-conomic
(Se guide: http://wiki2.e-conomic.dk/salg/fakturering-fakturaer-ny-faktura)
- Klik på fanen “Salg”.
- I menuen til venstre klikker du på “Fakturering” og derefter på “Fakturaer”.
- Klik på “Opret faktura”.
- Klik på “Tilføj kunde” og vælg den kunde du vil sende din faktura til.
Hvis kunden ikke er oprettet i systemet, kan du oprette den på “Ny kunde”.
- Klik på “Ny fakturalinje” for at tilføje en, eller flere varer til fakturaen.
Når du har fundet din vare kan du vælge enten at klikke på “Gem” eller “Gem og ny”.
- For at kunne sende din faktura skal du klikke på “Bogfør og send”.
- Vælg om du vil sende via e-mail, ikke sende eller sende via NemHandel.
- Du kan vælge at skrive i din brødtekst og emnefelt, hvis du ønsker det at står noget i mailen.
- Afslut ved at klikke på “Bogfør”.
- Hvis du vil se status på din sendte faktura skal du klikke under fanen “Salg”, i menuen til venstre klikker du på “Fakturering” og vælger “Sendt”.